Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 17

Pasar Malam /Lambak

So long??

I'm the type that into going pasar malam. Tapi kalau ade bleh jek pegi. Aku rasa malas/leceh nak pegi bukan ape, aku neh jenis xsuke tempat yang orang berpusu-pusu bertumpu. Rase susah nak bernafas. Pastu bile balik dari pasar, mcm2 bau lekat kat baju terutama bau orang bakar kepak ayam madu biarpon sebelum pegi ko baru mandi bunga.

Tapi ade beberapa pasar malam yang aku x pernah miss utk pegi. Pertama, pasar malam kat shah alam. Mase tu aku kecik2 lagi, aku x igt kenapa tiap2 minggu parents aku pegi sana. Tapi seingat aku, berdiri jek kat pintu masuk, bleh terbau semerbak bau kuah yong tau fu tersedap yang pernah aku jumpe sebelum aku sampai ke UPSI dulu. Aku igt dudlu ade sekali aku tertinggal kat pasar tu sebab leka tengok pakcik jual mainan sampai lah tetibe aku perasan xde sesape kat kiri kanan aku yang dikenali. Nasib baik ade nyonya cina jumpe aku, die tlg carikan parents aku sbb nyonya tu ingat kan aku anak cine memandang cutting rambut barbie doll aku dengan mata sepet. Hahaha...nostalgia betul. Sbb tu makcik pakcik aku panggil aku amoi/nyonya sampai skang. Chittt!

Kedua, pasar malam kat bandar baru uda (BBU). Mase tu aku praktikal kat Lembaga Nanas Malaysia. Aku menyewa dekat2 petronas. Pasar malam die xde la besar mane. Aku pegi ponn semata2 nak beli Rojak Asma. Sedap wooo rojak die. Kuah die mmg terbaekk punye. Sbb tu aku x suke makan rojak sebab aku rasa semua x sesedap Rojak Asma. Lagi satu kat situ ade jual air buah yang authentic. Pure punye buah blend...xmain pakai perasa. Sedap sangat. Pegi tiap2 minggu, tujek yg dibeli. Hahaha.

Ketiga, pasar malam kat Tg. Malim. Mase neh aku kt UPSI. Pasar die hari sabtu, petang samapi malam. Kat siniler aku jumpe ultimate yong tau foo yang selame neh aku carik yang bleh menandingi yong tau foo akt shah alam tu. Pergh...memang xpernah miss beli. Itulah bende yang paling aku suke sepanjang aku kt UPSI. One and the only reason for me to love Tg. Malim. Selain drpd tu, aku suke gak beli roti john. Xdelah sedap gile, cume aku macam ter amazed tengok brader tu buat+bungkus roti tu, Cekap giler. Wahh..aku rase rindu kat pasar TM. Hehehe.

Skang neh aku duk YP. Pasar die hari selasa petang. Xdeler best sangat tapi hari ini aku rase excited sgt nak pegi sebab.............

HARI INI CUTI UMUM, AKU BLEH PEGI PASAR DENGAN HUSBAND AKU......

Aku ngajar pagi, die petang. Malam jek bleh jumpe tapi malam dah penat. Bukan senang daapt can pegi pasar ngan die neh...


Pleasant listening :Terrified by Katherine McPhee
Pleasant watching :Pasta on Maaduu.com

1 comment:

cityiklan said...

aku suka ke pasar malam untuk beli makanan..tapi slalunya aku beli makanan murah je..jimat

Cityiklan
Iklancoffee
andaforex
iklan percuma Online Malaysia