Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 5

Cuti sekolah

Dah nak abis cuti sekolah baru nak citer. Kalau dihitung2 tinggal 5 hari sahaja cuti yang tersisa untuk kuhabiskan, bukan dengan gembira tetapi dengan penuh stress memandangkan banyak perkara yang perlu selesai sebelum isnin hadapan. Streaming tingkatan 3, senarai berhutang, dan pelan stratergik kimia ting 4 dan sains ting 3. Oh ye, tahun depan aku berpeluang mengajar subjek kecintaan aku iaitu kimia setelah 3 tahun menanti dengan penuh sabar. Alhamdulillah.

Ok citer pasal cuti sekolahlah. Macam biasa aku jaga SPM kt SMK Datin Onn Jaafar plak tahun neh. 8 hari jek. Tu ponn celam celup. Tapi kali ini perasaan sedih bercampur takut aku rasakan sepanjang tugas pengawas SPM tahun neh. Sedih melihatkan kebanyakkan calon terus tido lepas tulis nama. Xjawap apa langsung. Takut sebab generasi ini yang bakal menjadi pemimpin dalam masa 10 tahun akan datang, xbleh nak bayang apa jadi pada malaysia neh (oh...aku menulis bagaikan seorang pendidik sejati...hehe...but I will one day insya-allah). Ok, forget about that.

So, actually I'm not having a real vacation anyway. This month expenses is more than usual as I insanely bought a few item online without calculating them first. Lagipun aku kene kumpul duit sket sbb nak beli umah thn depan. Akibatnya aku cume mempunyai bajet yang ciput utk jalan2. Tapi lepas kawen neh kan, ape sgtlah jalan2nye. Setakat gi kenduri kawen jelah. Hahaha. Xmcm jaman anak dara dulu, pegi berjimba jek kejenya. But I'm not missing that moment. I am happily married now. hehehe.Destinasi kenduri kawen yg aku pegi bukan keliling kampung je okey. Aku penah pegi Tampin, Penang, Tanah Merah, Cheras, Dungun semata2 utk gi kenduri kawen tau. Kali neh ke Beranang n Rembau plak. Hahaha.

Pemergian kali ini bukan semata2 memnuhi undangan jemputan kawen, tapi sebenarnya aku kene hantar borang permohonan pinjaman perumahan kt putrajaya. Kitorang pegi hari jummat. Tapi wedding kt Beranang tu hari sabtu. So kitorang gi berhoneymoon kt Mines Wellness Hotel dulu.




Awesome beach pool from the lobby (it's raining cats and dogs)


Hotel neh best. Berbaloi gak duk sini dengan RM200. Dekat dgn Mines Shopping Fair, Mines Wonderland, Mines Cruise. Hotel die bersih dan cantik persekitannya. I have a very nice morning walk with my hubby. Bilik air besaq (bleh basuh moto dalam tu hahahaha), separated shower and bathtub, king size bed and balcony facing the lake.



Night view from the balcony



Reused fused bulb. Chantek sgt!

The best hotel I ever been. Will come again for sure. A great instant breakaway!


Pleasant listening :Menyemai Cinta Bersamamu by Nora
Pleasant watching :Unstoppable on my TV

No comments: